Ruskigt återfall....................?


Näe, skojjar bara! Jag och Linus liksom slår på stort ikväll, vi är solokvist eller som man kan säga, på tu man hand! vilket påminner mig om en rolig grej när limpan var liten, vi skulle ut och åka bil, sa åt honom att vi skulle åka på "tu man hand" han satte sig lydigt i bilen, jag kastade i backen och började vant backa utför nedfarten med blicken klistrad på Uddos dörr, till saken hör, jag kan inte backa och titta i backspeglarna, utan jag vrider huvudet typ trekvarts varv och fäster blicken på grannens ytterdörr, han som bor på andra sidan gatan mittemot, då hamnar jag nämligen rakt bak och inte i diket eller med risk för att mejja ned brevlådan, fyndigt va? Nåväl jag fortsätter att ratta bilen och när vi kört en stund hör jag från baksätet, men du mamma! vart ligger på tu man hand? Va inte det gulligt så säg? Jag kommer ihåg från ett annat tillfälle, vi var på väg till Svedje, körde förbi Lövvik där dom har ett äldreboende, maken förklarade för barnen att där bodde hans far-far, jaha det är ett sånt där pensionat kom det då fyndigt från baksätet :)

Kommentarer
Postat av: Denise



HA HA !! skojigt & fyndigt !! Det är rart med barn..

2009-07-10 @ 11:08:26
URL: http://dessansvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0